|
Kategória: Testünk, lelkünk dolgai ReklámA reklám és a marketing nehezen szétválasztható fogalmak. Mindkettőnél cél egy bizonyos termék vagy szolgáltatás eladása, a fogyasztásra ösztönzés. Míg azonban a reklámnál egy üzenetet juttatnak el a fogyasztóhoz, a marketing magát a terméket próbálja vonzóbbá, jobban eladhatóvá tenni.A reklámok mindennapi életünk részeivé váltak. Hol papír, plakát, újság formájában jelennek meg, hol pedig a tv-ben láthatjuk ezeket. Sokan nem szeretjük, mert tele van a postaládánk színes reklámújságokkal és nem kedveljük a tv-ben megjelent reklámokat sem. Egy átlagos másfél órás film alatt rengeteg szünet van, ekkor mutatják be vagy népszerűsítik a termékeket, valamint két műsor között. Na de nem is ez a lényeg. Néhány reklámot felháborítónak tartok. Véleményem szerint lassan már nem csak a filmek aljára kellene kitenni a korhatáros karikákat, hanem a reklámok alá is. Konkrét példa erre az egyik férfi dezodor termék reklámozása. Alapgondolata, hogy a nőket bárhol és bármikor szexuális aktusra lehet késztetni érzékeik tudatos becsapásával. A férfiakat ugyanakkor szerencsétlen lúzereknek állítja be, akik önállóan képtelenek egyenrangú kapcsolat kialakítására, így arra kárhoztatnak, hogy egy pár száz forintos tucattermék segítségével varázsoljanak öntudatlan szexautomatát partnerükből. Nem hiszem, hogy a gyerekeknek ezt kellene nézniük. Persze elsősorban ez a termék nem a kiskorúak rétegét célozza, inkább a fiataloknak szól, de gondoljunk bele, ők akkor is látják, még ha nem is nekik szól…És hát, ez nem egy tökéletes példamutatás nekik. Rettentően gyorsan tanulnak és ahelyett, hogy a jó és helyes viselkedést mutatnánk meg nekik, egyre inkább a rosszat látják. Belegondolt már valaki is ezekbe a dolgokba?! És nem csak ez a része elrettentő, a reklám sértő a nők és az emberi méltóságra is nézve. (A cikket beküldte: babyke21)
|