|
Kategória: A psziché titkai Magazinok és élettani hatásukA magazinok széles palettája tárul elénk az újságárusnál. Mindenkinek van kedvenc újsága, amit időről időre megvásárol. De miért pont azt? Talán mert olyan a stílusa a magazinnak, ami hozzá - az olvasóhoz - közelebb áll. Igazodik világképéhez és egyben formálja is azt. De vajon milyen módon? A kor társadalmára hogyan hatnak ezek a nyomtatott sajtótermékek? Erre akarok rávilágítani cikkemben.Általában az emberek úgy vásárolnak, illetve választanak lapot, magazint maguknak, hogy melyik világképe, stílusa áll közelebb hozzájuk, olvasókhoz. Van, aki követni akarja a lap által sugallt életmódot és van, aki már azzal azonosult is. Lehet az illető fogyni szeretne és ezáltal sok olyan diétás újságot megvesz, ami azt sugározza felé, hogy „ha életmódodat megváltoztatod, azaz a mi tanácsainkat követed, akkor sikerülni fog”. De ez nem mindig igaz. Ha valaki divatmagazinokat vesz, az nem jelenti egyből azt, hogy képes megvenni az ott látott ruhát a márkaüzletben harmincezerért. Csak esetleg olyan stílusú ruhát szeretne magának varratni, vagy olyat keres, de olcsóbban. De térjünk ki a magazinok életstílusra gyakorolt hatására… különösképp a felkapott női magazinokéra. Én két csoportját különböztetem meg: az egyik, amelyik a fiatal nőknek szól, a másik pedig az érett korosztálynak. Kevés olyan magazin létezik a piacon, ami intellektuális és univerzális, azaz mindenkinek szól és nemcsak a divattal vagy a pasizással foglalkozik, hanem korunk problémáival és egyéb más kulturális témákkal. Ezért van olyan nagy megoszlás a magazinvásárlást illetően. A fő probléma szerintem az, hogy a fiatalabb korosztálynak szóló magazinok (nem akarom nevükön emlegetni ezeket, hisz nem reklámozni akarom őket) egészen átformálják az ember személyiségét, főképp ha már hosszabb ideje lelkes olvasója az illető. Van, aki elolvassa, de immunis marad rá és van, aki teljesen mintakövetőnek tekinti a magazin által interpretált életstílust. A második táborba tartoznak a férfiak nagy többsége. Hisz azt látják a férfimagazinokban, hogy csak akkor vagy menő, ha van egy bombanőd tökéletes méretekkel, a legújabb technológia eszközökkel rendelkezel, divatosan öltözöl, követed a trendet stb. Ezért van az, hogy egyre többen vannak a metroszexuális férfiak (többet törődnek a külsejükkel, mint a nők). De vajon ez miránk, nőkre milyen hatással van? Az igazat megvallva eléggé káros hatása van ránk nézve. Ugyanis mi meg akarunk felelni ezeknek az elvárásoknak. Azért diétázunk, hogy bombanők legyünk, ellessük a legújabb szexpózokat, amivel elkápráztathatjuk a hímegyedeket, divatot követve akarunk érvényesülni a mai férfiak által irányított világban. Lehet, hogy ez eléggé elfogultan hangzik, de nem az a nő kapja meg az állást, aki bombajó lábakkal belibben az állásinterjúra a legújabb trendi ruhákban. Mi pedig, akiket esetleg nem vesznek fel, azok pedig morgolódva elkullogunk, miközben tudjuk miért kapta meg más az állást, ellentétben esetleg velünk, akiknek több tapasztalatunk van az adott területen, magasabb a végzettségünk csak épp a jó Isten nem áldott meg minket bájos pofival vagy tökéletes alakkal. Hiába diétázunk, ha alapból a csípőnk széles, és hiába megyünk be egy márkaboltba, ha ott csak 36-os méretű ruhák vannak. Próbálunk megfelelni a kor kihívásainak, amit a magazinok is sugároznak felénk, de nem mindig sikerül. Így csak a vak szerencsében bízunk, hogy talán létezik egy olyan férfi, akinek mi kellünk (külsőleg-belsőleg egyaránt), egy olyan főnök, aki értékeli a tehetségünket, tapasztalatunkat, és persze a jó ízlésünkben, hogy fel lehet öltözni úgy is, hogy az ne legyen szűk ránk, de előnyös testi adottságainkat kiemeli. A fő, hogy ne dőljünk be ezeknek a magazinoknak. Csak egy elferdített képet sugároznak felénk, aminek nem szabad hinni, de észre lehet venni bennük, mi az, amit a világ előnyösnek tart és követendőnek. Legyen saját stílusunk, praktikáink, akár sminkről, öltözködésről vagy párkapcsolatról beszélünk. Legyünk önmagunk! Ezektől leszünk egyediek, nem attól, hogy a tömegeknek sugárzott stílust követjük. (A cikket beküldte: rem87)
|